Omet al contingut

21 de novembre i 2 de desembre de 2023
Centre Cívic Baró de Viver

DIMARTS
21 DE NOVEMBRE

De 10.30 a 12 h

L’ESCOLA PER DINS

Formació general

Aproximació a l’escola, la seva estructura, característiques i funcionament de la mà de professionals de l’educació i amb una trobada propera i accessible. Endinsa’t en el món d’un centre educatiu i coneix el seu dia a dia amb les professionals que l’habiten. Resol dubtes per iniciar-te en projectes dins l’àmbit educatiu.

Formació destinada a artistes, oberta a tothom.

Formació a càrrec de docents.

Foto de Alba Albet.

DIMARTS
21 DE NOVEMBRE

De 12.30 a 14 h

PROJECTES D’EDUCACIÓ I CULTURA, GUIA I CRITERIS

Formació general

Sessió on endinsar-se en el binomi Educació i Cultura mitjançant el disseny òptim i real dels seus projectes. Es desdibuixaran els límits entre Educació i Cultura, establint connexions entre el llenguatge educatiu i el cultural, facilitant recursos i eines per construir i tenir cura d’aquest vincle.

La sessió es desenvoluparà a partir de la proposta d’un pla estratègic de projectes d’educació i cultura que conté les fases que s’han de seguir durant tot el procés i els aspectes que s’han de tenir en compte per garantir-ne un bon desenvolupament, des del punt de vista de la figura de mediació.

Formació destinada a mediadors/es, oberta a tothom.

Formació a càrrec de Patricia Garrido Quiñones, Pedagoga, gestora cultural i creadora. Directora del CC i EGG Baró de Viver, mediadora a Teatronika i estudiant del màster Educació Interdisciplinària de les Arts a la Universitat de Barcelona. Directora de Cadeera.
Foto de Carles Araguz.

DIMARTS
21 DE NOVEMBRE

De 17.30 a 19 h

EL PROCÉS DE CREACIÓ ARTÍSTICA

Formació general

Què és un procés creatiu? Quins són els motius que ens porten a crear? On anem a buscar les idees per poder fer una creació artística? Quines són les passes a l’hora de crear? Com i on em situo a l’hora d’acompanyar un procés creatiu? Durant l’hora i mitja que passarem juntes, intentarem donar llum a aquestes preguntes i a d’altres que puguin aparèixer experimentant un procés creatiu exprés.

Formació destinada a professionals de l’educació, oberta a tothom.

Formació a càrrec d’Arantza Labuena, Directora i Creadora escènica. Performer, dancer and writer. Artista multindinsciplinar, assessora artística i mare d’un adolescent. Actualment cursant el Grau en Belles Arts a la Universitat de Barcelona.
Foto de Nora Baylach.

DISSABTE
2 DE DESEMBRE

De 10.30 a 12 h

INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL COM A EINA CREATIVA EN L’ENTORN EDUCATIU

Formació específica

Què entenem quan parlem d’intel·ligència artificial? Quina percepció tenim del que és la IA i les seves implicacions tecnològiques, socials i culturals? Quin impacte poden tenir aquestes tecnologies en l’entorn educatiu i el desenvolupament de la creativitat? En aquesta formació abordarem aquestes i moltes altres qüestions relacionades amb les IA que estan emergent actualment, entendrem a què ens referim exactament quan parlem d’IA i coneixerem algunes de les plataformes lliures actuals per generar imatges, àudio i text.

Formació a càrrec de Carles Araguz, Fotògraf, artista visual i doctor en enginyeria per la UPC.
Foto de Carles Araguz.

DISSABTE
2 DE DESEMBRE

De 12.30 a 14 h

TEATRONIKA STEAM, ARTS ESCÈNIQUES, INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I ROBÒTICA A L’AMBIT EDUCATIU

Formació específica

On queda l’A d’STEAM? Teatronika, Associació de divulgació científica i cultural, ha dissenyat una metodologia per treballar en els àmbits d’educació, cultura, arts, tecnologia i ciències; Teatronika STEAM. Consisteix en una matriu que intersecta els components de l’expressivitat amb les Arts Escèniques, la Intel.ligència Artificial i la Robòtica, com a elements indissociables a l’hora de ser estudiats a l’aula de primària i secundària.

Formació a càrrec de:
Beatriz Liebe Masferrer, Creadora escènica i gestora cultural. Cofundadora de l’Altre Festival Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental i Codirectora de Teatronika.
Patricia Garrido Quiñones, Pedagoga, gestora cultural i creadora. Directora del CC i EGG Baró de Viver, mediadora a Teatronika i estudiant del màster Educació Interdisciplinària de les Arts a la Universitat de Barcelona. Directora de Cadeera.
Foto de Teatronika.

LA PLAÇA

La Plaça, el punt de trobada de diferents camins. O la del mercat, on mai falta res.

Allí on tothom té ganes d’estar amb la resta, per dir la seva i no perdre’s res. On moure’s cap a allò que més interessi i deixar-se sorprendre per allò que passi.

L’àgora de Cadeera.

Espai d’experimentació i creació conjunta de coneixement sobre Educació i Cultura.

Plataforma on creuar coneixement, intercanviant sabers conscients i, especialment, atenent aquells dubtes no resolts per a les persones participants, que ens brindaran nous camins a indagar.

La Plaça s’enceta amb una temàtica general des d’on iniciar el procés;
EL PROCÉS DE CREACIÓ EN L’ÀMBIT EDUCATIU.

El seu desenvolupament consisteix en:

  • Recopilació inicial, sobre El Procés de Creació en l’Àmbit Educatiu, de:
    • Aspectes essencials que esdevenen base per a cada participant.
    • Dubtes i qüestions a resoldre.
  • Gestió dels dubtes recollits amb una comissió de persones assessores.
  • Retorn de la gestió dels dubtes a totes les participants en un espai on:
    • Donar resposta als dubtes seleccionats de manera conjunta.
    • Posar en comú els aspectes essencials recollits.

Sessions presencials amb inscripció prèvia.

ORGANITZA

AMB EL RECOLZAMENT DE

COL·lABORA

Totes les il·lustracions han sigut generades mitjançant eines d’intel·ligència artificial.